כבר בימי קדם התפרסמו יצרנים ידועים בשל עבודתם הייחודית כגון אמנים שציירו ציורים מיוחדים או נפחים שציידו את בני האצולה בחרבות איכותיות ומקצועיות ונגרים שבנו רהיטים חזקים ומיוחדים אשר שמו תמיד חותם על יצירותיהם ויצרו מותג הקרוי על שמם ואנשים היו משלמים המון כסף בכדי לרכוש את יצירותיהם, בעיקר אנשי אצולה שיכלו להרשות לעצמם בגלל תמחור גבוה.
במאה ה-19 כאשר החלה המהפכה התעשייתית הייצור הידני עבר לייצור המוני והיצרנים החלו לייצר אריזות הנושאות את שמם. כאן נולד עידן הפרסום.
באמצעות האריזות היו היצרנים עוטפים את מוצריהם באריזות אשר נשאו את שמם ובכך יצרו סוג של תו תקן איכות בכדי שהיצרן יוכל לזהות
את מוצרים שלהם וכך בעצם יצרו את המותג: מוצר – תג.
עם השנים זיהוי המותג וחשיבותו הכלכלית התפשטה מענף יצרנים לשאר ענפי הכלכלה כגון מחשוב, מכוניות, אופנה, בנקאות וכו'.
חשיבותו העיקרית של המותג הוא בידול, כיצד העסק מבדל את עצמו מהמתחרים בפרמטרים שונים כגון איכות המוצר, מחיר, שירות והחשוב מכולם
ערכו של המוצר עבור הצרכן. ליצרן הממתג את מוצריו, קיימת חשיבות רבה לאיכות המוצר שלא לפגוע בעמדת הצרכנים כלפי המותג הנותן
מענה לצורך שלהם וכמובן שימשיכו לרכוש את מוצרי החברה.
תהליך המיתוג הינו תהליך אסטרטגי בו ניבנה או מתחדש מותג במהלכו מחליטים מהם ערכי המותג.
בשלב הזה מפתחים מאפיינים בשילוב סימנים ויזואליים ומילוליים הכוללים את שם המותג, הסמל שלו והצבעים המקשטים אותו וכל מאפיין נוסף
המשלים את החוויה הצרכנית לרכישתו.
במקביל יש לבצע מחקר בשוק הצרכנים בכדי לייצר ערך ייחודי ומבודל מהמתחרים ומותג בעל שם נתפס וזכיר.
נתמקד באפיון אישיותו של המותג והחדרתו לתודעת הצרכנים בעזרת פרסום מסורתי או דיגיטלי המתבטא בקמפיין בפלטפורמות שונות ברשת הדיגיטלית.
לסיכום: הצלחת העסק שלכם מתחילה מבניית מותג איכותי "שייתפס" כדבר הנכון
בקרב קהל היעד שלכם וימלא או יגשים את התשוקה שהם חווים בזמן רכישת המוצר או השירות שאתם מייצרים.
לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים: