ההבדל בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל

קידום אורגני מול פרסום ממומן: אחת השאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו כשהוא מחליט לקדם עסק בדיגיטל, זה – האם כדאי לקדם בצורה ממומנת או בצורה אורגנית? על מנת לעשות קידום יעיל, צריך להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולהבין מה יותר מתאים לאותו בעל עסק.

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום ממומן או קידום אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל או בשפה האנגלית  (Search Engine Optimization SEO).
המשמעות של קידום אורגני היא לקדם את האתר שלך לתוצאות טובות יותר בביטויים מסוימים. האתרים המופיעים במקומות הראשונים בביטויים מחופשים ובתחומים תחרותיים, מגיעים לשם בדרך כלל אחרי עבודת קידום מקצועית וארוכה.

מנועי חיפוש (בעיקר גוגל) בנויים מאלגוריתם, על פי האלגוריתם הזה מופיעות התוצאות. כאשר עושים קידום אתרים אורגני, כותבים בעיקר תכנים איכותיים לאתר, מקבלים קישורים מאתרים איכותיים שונים ונותנים ערך כלשהו לגולש באתר כדי לעודד אותו להמשיך לגלוש ולעבור בין העמודים.

היתרונות:

  • יעיל מאוד לטווח הארוך
  • לא משלמים למנועי החיפוש
  • עוזר מאוד למוניטין החברה
  • מייצר המלצות ושיתופי פעולה שונים ברשת
  • אחוז ההקלקה בקידום אורגני גבוהה יותר מקידום ממומן
  • קידום מקיף של האתר ולא נישה ספציפית
  • הופעה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בלי שום קשר להקלקות

החסרונות: 

  • לוקח זמן להגיע לתוצאות במקומות הראשונים
  • טווח פרסום קצר. נגמר לך התקציב? המודעה יורדת מהאוויר.

לסיכום קידום אורגני מול פרסום ממומן? 

לשני התחומים יש יתרונות וחסרונות, הבחירה במסלול הנכון תמיד תלויה בעסק והתקציב. הדבר הטוב ביותר הוא לדעת לשלב בין השניים ולעשות קידום אורגני לטווח הארוך וגם להופיע בתוצאות הממומנות כבר מהיום הראשון.

בהצלחה בבחירה 🙂

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

נגישות