בחצי השנה האחרונה גוגל מרחיבה את אחד השדרוגים הכי גדולים מאז הקמת מנוע החיפוש – Search Generative Experience או בקיצור – SGE. מדובר בממשק חיפוש חדש שמבוסס על בינה מלאכותית ומציג לגולשים סיכומי מידע אוטומטיים, במקום להציג רק רשימה של לינקים לאתרים.
נניח שמישהו מקליד "איך לבנות קמפיין שיווקי בגוגל" במקום שיקבל רק רשימה של עמודים, הוא יקבל פסקה שמסכמת את התהליך, עם שלבים עיקריים, המלצות ולעיתים אפילו קישורים פנימיים להרחבה. מתחת לסיכום, עדיין יוצגו לינקים, אבל הם כבר פחות מרכזיים בתשובה.
כדי להבין את גודל השינוי, צריך לזכור שעד היום עיקר התנועה האורגנית לאתרים נשענה על כך שגוגל שולחת גולשים לקרוא תוכן. עכשיו, כשחלק מהמידע כבר מוצג ישירות בעמוד התוצאות, התחרות על תשומת הלב גדלה.
אתרים שמספקים תוכן שטחי, או עוסקים רק בשאלות פשוטות – יראו ירידה בתנועה האורגנית. מצד שני, מי שידע לייצר תוכן ייחודי, מבוסס ניסיון, עם ערך אמיתי שלא ניתן לסכם במשפט אחד – ימשיך ליהנות מחשיפה.
גוגל כבר הדגישה שבחירת מקורות ל-SGE מתבססת על עקרונות EEAT – Expertise, Experience, Authority, Trust – כלומר מומחיות, ניסיון, סמכות ואמינות.
למרות החששות, ה-SGE הוא גם הזדמנות. עסקים שיבינו איך לכתוב עבור האדם וגם
עבור ה -AI ירוויחו. תוכן אותנטי, כתוב היטב ומבוסס ניסיון מקצועי יישאר נכס, גם בעולם שבו גוגל נותנת תשובות מיידיות.
חיפוש מבוסס AI כבר כאן. זה הזמן לשדרג את התוכן, להבליט את המומחיות ולהיות מקור ידע אמין. כך גם בינה מלאכותית תמליץ עליכם – וגם הגולשים יבחרו בכם.
רוצים לדעת עוד?
למידע נוסף מלאו את פרטיכם בטופס יצירת קשר: