פרסום דיגיטלי ממוקד ברשתות החברתיות זה - פלאן אי | PLAN A

שיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות – בפוליטיקה

בשנים האחרונות העבירו הפוליטיקאים את הזירה הפוליטית לרשתות החברתיות, בהן הם יכולים
להעביר מסרים קצרים לקהל הבוחרים שלהם מבלי לסבך את עצמם או את מסע הבחירות שלהם באופן ישיר!

בניגוד להצהרה ישירה לקהל הבוחרים או דרך פרסום ושיווק של קמפיין הבחירות שלהם…

התחושה היא שמדובר בחצר המשחקים האולטימטיבית. "נירה" משפט, נקצין את הדברים
ונראה איך זה עובד. אין ספק שלשם הרוח נושבת.מספיק להסתכל על טראמפ כדי להבין זאת.
בזמן שהילרי עבדה בצורה שמרנית ומקובעת טראמפ לא הפסיק לירות בתותח החברתי.

אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא ללא ספק הציוץ שלו בעת מסע הבחירות, בו התריע על כוונתו
להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. טראמפ שהיה מעוניין בקולות היהודים צייץ
לא אחת מסרים התומכים בישראל, אבל את הציוץ הנוכחי הוא כבר אמר בהיסוס בראיון
טלוויזיוני שהיה לו מיד עם כניסתו לתפקיד.

אם נסתכל מסביבנו ועל השערוריות בפוליטיקה הישראלית, הערכה היא שאנחנו
עומדים בפני בחירות קרובות והנושא שעליו אנחנו מדברים הולך לחזור על עצמו גם אצלנו
והפעם בכל הכוח, במיוחד לאחר הלקח שנלמד מהבחירות בארצות הברית.

פוליטיקאים ורשתות חברתיות

הפוליטיקה ה"שיווקית" בארץ

ראש ממשלת ישראל, המומחה בתחום התקשורת על כל גווניה, כבר הוכיח לנו שמה שטוב
לטראמפ טוב גם לביבי ולאחרונה יצר משבר עם מקסיקו לאחר שהביע תמיכה בטראמפ
ובחומה אותה הוא מעוניין לבנות בגבול בין שתי המדינות.

אני מעריך שהוא עשה זאת משתי סיבות עיקריות: האחת – הצורך שלו בתמיכתו
הבלתי מתפשרת של הנשיא הנכנס והשנייה, נובעת מחוסר הרצינות שביבי מייחס למדיום.
כמובן שאת ההסבר הרשמי הוא ביקש ממשרד החוץ להוציא ולא באמצעות ציוץ.

היתרון השיווקי ברשתות החברתיות

הפוליטיקאים של היום נהנים מיתרון גדול המאפשר להם לראות בזמן אמת, מה עובד יותר טוב
ברמת המסרים שהם מעלים ברשתות החברתיות ומה לא ( AB TESTING ) מה שטוב מקבל
משב רוח גבית ותמיכה גם במדיה המסורתית ומה שלא, לעיתים רבות נמחק או משתנה
למשהו אחר (מתמוסס באלגנטיות).
כך בעצם הם משנים, מישרים, מכופפים ומעקמים את הניסוחים עד שהם מגיעים למסר המחץ
שיוצר את האימפקט שכולם מדברים עליו בשיחות מסדרון ואפילו בסלון בבית. הפידבק המיידי
שמספקות הרשתות החברתיות הוא כלי חזק מאוד, כזה שמגדיר את הפוליטיקה
ובמיוחד את זירת הבחירות מחדש.

עם זאת, אנחנו קהל הבוחרים צריך להיות יותר מחושב, לקרוא בספקנות כל מסר ולדעת לנטרל טיזרים
בעלי אופי מניפולטיבי ובעיקר להיות ביקורתיים. לכל מי שרוצה לדעת כיצד מזהים סטטוס
פרובוקציה לסטטוס עם אמירה אמיתית התשובה היא "אפקט הילד".
אם זה צועק מידי – זה כנראה פרובוקציה.
אם זה מתגרה מידי – פרובוקציה.
אם זה נשמע לא הגיוני – פרובוקציה.
לחילופין – אם זה נשמע הגיוני ומחושב – כנראה שזה מסר אמיתי.

בשורה התחתונה:

הרשתות החברתיות משנות את כללי המשחק בכל תחומי חיינו אנחנו לומדים לנצל אותן ומטמיעים
לאט את המהירות והנגישות שלהן, אבל אנחנו חייבים גם להיזהר מהחסרונות שלהן ואחת מהן
היא ללא ספק משחקים מניפולטיביים שנולדו להסיח את דעתנו מהעיקר וחייבים לזכור,
כאשר המדיום הופך למסר, צריכה להידלק אצלנו נורא אדומה!

רוצים לדעת עוד על שיווק ברשתות החברתיות?
לקמפיין מנצח לחצו כאן 

בשנים האחרונות העבירו הפוליטיקאים את הזירה הפוליטית לרשתות החברתיות, בהן הם יכולים להעביר מסרים קצרים לקהל הבוחרים שלהם מבלי לסבך את עצמם או את מסע הבחירות שלהם באופן ישיר! 
בניגוד להצהרה ישירה לקהל הבוחרים או דרך פרסום ושיווק של קמפיין הבחירות שלהם…

התחושה היא שמדובר בחצר המשחקים האולטימטיבית. "נירה" משפט, נקצין את הדברים ונראה איך זה עובד. אין ספק שלשם הרוח נושבת. מספיק להסתכל על טראמפ כדי להבין זאת. בזמן שהילרי עבדה בצורה שמרנית ומקובעת טראמפ לא הפסיק לירות בתותח החברתי.

אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא ללא ספק הציוץ שלו בעת מסע הבחירות, בו התריע על כוונתו להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים. טראמפ שהיה מעוניין בקולות היהודים צייץ לא אחת מסרים התומכים בישראל, אבל את הציוץ הנוכחי הוא כבר אמר בהיסוס בראיון טלוויזיוני שהיה לו מיד עם כניסתו לתפקיד.

אם נסתכל מסביבנו ועל השערוריות בפוליטיקה הישראלית, הערכה היא שאנחנו עומדים בפני בחירות קרובות והנושא שעליו אנחנו מדברים הולך לחזור על עצמו גם אצלנו והפעם בכל הכוח, במיוחד לאחר הלקח שנלמד מהבחירות בארצות הברית.

פוליטיקאים ורשתות חברתיות

הפוליטיקה ה"שיווקית" בארץ

ראש ממשלת ישראל, המומחה בתחום התקשורת על כל גווניה, כבר הוכיח לנו שמה שטוב לטראמפ טוב גם לביבי ולאחרונה יצר משבר עם מקסיקו לאחר שהביע תמיכה בטראמפ ובחומה אותה הוא מעוניין לבנות בגבול בין שתי המדינות.

אני מעריך שהוא עשה זאת משתי סיבות עיקריות: האחת – הצורך שלו בתמיכתו הבלתי מתפשרת של הנשיא הנכנס והשנייה, נובעת מחוסר הרצינות שביבי מייחס למדיום. כמובן שאת ההסבר הרשמי הוא ביקש ממשרד החוץ להוציא ולא באמצעות ציוץ.

היתרון השיווקי ברשתות החברתיות

הפוליטיקאים של היום נהנים מיתרון גדול המאפשר להם לראות בזמן אמת, מה עובד יותר טוב ברמת המסרים שהם מעלים ברשתות החברתיות ומה לא ( AB TESTING ) מה שטוב מקבל משב רוח גבית ותמיכה גם במדיה המסורתית ומה שלא, לעיתים רבות נמחק או משתנה למשהו אחר (מתמוסס באלגנטיות). כך בעצם הם משנים, מישרים, מכופפים ומעקמים את הניסוחים עד שהם מגיעים למסר המחץ שיוצר את האימפקט שכולם מדברים עליו בשיחות מסדרון ואפילו בסלון בבית. הפידבק המיידי שמספקות הרשתות החברתיות הוא כלי חזק מאוד, כזה שמגדיר את הפוליטיקה ובמיוחד את זירת הבחירות מחדש.

עם זאת, אנחנו קהל הבוחרים צריך להיות יותר מחושב, לקרוא בספקנות כל מסר ולדעת לנטרל טיזרים בעלי אופי מניפולטיבי ובעיקר להיות ביקורתיים. לכל מי שרוצה לדעת כיצד מזהים סטטוס פרובוקציה לסטטוס עם אמירה אמיתית התשובה היא "אפקט הילד".
אם זה צועק מידי – זה כנראה פרובוקציה.
אם זה מתגרה מידי – פרובוקציה.
אם זה נשמע לא הגיוני – פרובוקציה.
לחילופין – אם זה נשמע הגיוני ומחושב – כנראה שזה מסר אמיתי.

בשורה התחתונה:

הרשתות החברתיות משנות את כללי המשחק בכל תחומי חיינו אנחנו לומדים לנצל אותן ומטמיעים לאט את המהירות והנגישות שלהן, אבל אנחנו חייבים גם להיזהר מהחסרונות שלהן ואחת מהן
היא ללא ספק משחקים מניפולטיביים שנולדו להסיח את דעתנו מהעיקר וחייבים לזכור, כאשר המדיום הופך למסר, צריכה להידלק אצלנו נורא אדומה!

רוצים לדעת עוד על שיווק ברשתות החברתיות?
לקמפיין מנצח לחצו כאן 

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

כתוב/כתבי תגובה

נגישות