קידום אורגני מול פרסום ממומן בגוגל - ההבדל, למי ומתי מומלץ | PLAN A פלאן אי

ההבדל בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל

קידום אורגני מול פרסום ממומן: אחת השאלות שכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו כשהוא מחליט לקדם עסק בדיגיטל, זה – האם כדאי לקדם בצורה ממומנת או בצורה אורגנית? על מנת לעשות קידום יעיל, צריך להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולהבין מה יותר מתאים לאותו בעל עסק.

קידום ממומן או קידום אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל או בשפה האנגלית  (Search Engine Optimization SEO) .

המשמעות של קידום אורגני היא לקדם את האתר שלך לתוצאות טובות יותר בביטויים מסוימים. האתרים המופיעים במקומות הראשונים בביטויים מחופשים ובתחומים תחרותיים, מגיעים לשם בדרך כלל אחרי עבודת קידום מקצועית וארוכה.

מנועי חיפוש (בעיקר גוגל) בנויים מאלגוריתם, על פי האלגוריתם הזה מופיעות התוצאות. כאשר עושים קידום אתרים אורגני, כותבים בעיקר תכנים איכותיים לאתר, מקבלים קישורים מאתרים איכותיים שונים ונותנים ערך כלשהו לגולש באתר כדי לעודד אותו להמשיך לגלוש ולעבור בין העמודים.

היתרונות:

  • יעיל מאוד לטווח הארוך
  • לא משלמים למנועי החיפוש
  • עוזר מאוד למוניטין החברה
  • מייצר המלצות ושיתופי פעולה שונים ברשת
  • אחוז ההקלקה בקידום אורגני גבוהה יותר מקידום ממומן
  • קידום מקיף של האתר ולא נישה ספציפית
  • הופעה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בלי שום קשר להקלקות

החסרונות: 

  • לוקח זמן להגיע לתוצאות במקומות הראשונים

פרסום ממומן בגוגל  

פרסום ממומן בגוגל או באנגלית (PPC ( Pay Per Click.

קידום בו אנו "רוכשים" ממנוע החיפוש שטח פרסום בדיגיטל המבוסס על תשלום לפי קליקים (כניסות) לאתר / עמוד הנחיתה שלך. בקידום ממומן החברה המקדמת מקבלת תקציב מסוים ממנו היא תנסה להוציא את התועלת הגבוהה ביותר.

עיקר העבודה של החברה המקדמת היא התנהלות נכונה עם תקציבים, מודעות יצירתיות והבנה אסטרטגית של קהל היעד וההתנהגות שלו בזמן הגלישה. התשלום על פי קליק נקבע בדרך כלל על פי הביקוש למילת מפתח מסוימת ועל פי ציון האיכות שלך בעיני גוגל.

היתרונות:

  • תוצאות מהירות
  • פרסום על פי הקלקה, לא הקליקו = לא שלמת
  • אני מחליט איזה מילות מפתח אני רוצה וכמה אני רוצה
  • אני זה שמחליט מה התקציב שאני רוצה
  • אני יכול להופיע בתוצאות גבוהות בגוגל באותו יום מעל כל התוצאות האורגניות
  • לא תלוי יותר מידי באלגוריתם של מנועי חיפוש
  • ניהול קמפיין נכון יכול להתמקד בדיוק בקהל הנכון שמביא את התוצאות הטובות ביותר

חסרונות:

  • יקר יותר בניגוד לקידום אורגני
  • טווח פרסום קצר. נגמר לך התקציב? המודעה יורדת מהאוויר.

לסיכום קידום אורגני מול פרסום ממומן ? 

לשני התחומים יש יתרונות וחסרונות, הבחירה במסלול הנכון תמיד תלויה בעסק והתקציב. הדבר הטוב ביותר הוא לדעת לשלב בין השניים ולעשות קידום אורגני לטווח הארוך וגם להופיע בתוצאות הממומנות כבר מהיום הראשון.

בהצלחה בבחירה 🙂

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

כתוב/כתבי תגובה

נגישות