כל מה שחשוב לדעת על החוק החדש בנושא פרסום לדטאות בפייסבוק ובגוגל!

החוק הישן בנושא דיוורים הגיע גם לפלטפורמות הממומנות – פייסבוק וגוגל. אותן פלטפורמות שמאפשרות למפרסמים ובעלי העסקים להגיע באופן מדוייק לקהלים שבעבר השאירו אצלם פרטים – בעזרת טירגוט הקמפיין למייל או הטלפון של הגולשים.

חוקי הפרסום החדשים בפייסבוק וגוגל

אז מה בעצם אומר החוק?

טוב, מצד אחד זה פשוט להבנה ומצד שני דיי מורכב. החוק אומר שלטרגט קמפיין המבוסס על פרטי לקוח כדוגמת – מייל או טלפון נחשב לדבר אסור אם אותו הגולש לא מסר לך את פרטיו או אישר דיוורים אליו.

לדוגמא:

אם הכנסתם את פרטיו של הגולש לקמפיין החושף אותו באופן ממוקד ומדוור אליו והוא לא אישר לכם בעבר לעשות זאת, אתם עוברים על החוק. כדי שהגולש יוכל לדעת אם אותה פרסומת שהוא רואה נעשתה באופן ממוקד אליו, הוא יוכל להקליק על המודעה ולחשוף את המפרסם ש"טירגט" אותו. במידה ואותו גולש לא ירצה שהמפרסם ימקד את המודעות שלו אליו יותר, תהיה לו האופציה להסיר את עצמו מרשימת הפרסום הממוקד שלו (רשימת תפוצה ממומנת). במידה ואותו מפרסם ימשיך ויפרסם וידוור את הפרסומות שלו לאותו גולש, הוא יהיה חשוף לתביעה.

כמובן שאם אותו מפרסם לא ידוור יותר לאותו הגולש באופן ממוקד דרך פרטיו, לא תהיה בעיה. אפילו אם אותו הגולש יראה שוב את הפרסום בעוד כמה חודשים, אך הפעם הוא יראה זאת כשהוא "מטורגט" לדוגמא דרך הפילוחים הרגילים של פייסבוק שיאפשרו להבין שהוא קהל פוטנציאלי.

בגדול מטרת החוק היא להגן על הגולש, פרטיותו ופרטיו מפני "סחר" בדאטה ומפרסמים שעוברים את גבול הטעם הטוב.

ב-25 לחודש מאי 2018, החוק ייכנס לתוקפו והאחריות מהפלטפורמות הגדולות – פייסבוק וגוגל, תועבר לבתי העסק המפרסמים. מהלך זה כמובן מונע לא מעט כאבי ראש מהגופים הגדולים ובך גורם למפרסם להשתמש במידע של הגולשים בשיקול דעת וזהירות. 

כמה טיפים לסיום:

  • אם רשימת הדיוור שאתם רוצים לדוור אליה אינה שלכם – פשוט אל תעשו זאת. זה לא לעניין עכשיו ולא היה לעניין בעבר.
    רק שעכשיו תקבלו על כך גם קנס.
  • הגולש הסיר עצמו מרשימת התפוצה? תכבדו את רצונו. שום דבר טוב לא עובד בכוח.
  • תשקיעו בחברת פרסום טובה, רק כך תוכלו לקבל תוצאות ברמה הגבוהה ביותר וליהנות מראש שקט.

לשיחת ייעוץ חינם מלאו את הפרטים הבאים:

נגישות